איך לבחור מאחזי יד למדרגות בבית או במבנה ציבורי

נדרשים להתקנת מאחזי יד בגרם מדרגות ביתי או במבנה ציבורי? בעמוד שלפניכם תוכלו למצוא מידע כללי על הפרמטרים המרכזיים לבחירת מאחזי יד למדרגות

מאחזי יד הם מוצר בטיחות נלווה המותקן על גבי מעקות בגרם מדרגות ביתי או בכל מבנה ציבורי. מאחזי יד למדרגות נועדו להבטיח אחיזה מיטבית במעקות והם נועדו לצרכי מניעת תאונות אישיות המתרחשות בדרך כלל בעקבות איבוד שיווי משקל רגעי של האדם הנדרש לעלייה או ירידה בגרם המדרגות.

בחירת מאחזי יד למדרגות – מה חשוב לדעת?

בחירה של מאחזי יד למדרגות בבית הפרטי או במבנה הציבורי, חשוב שתעשה בהתאם למספר קריטריונים מרכזיים הכוללים:

  • סוג גרם המדרגות
  • סוג המעקה
  • חומר הגלם ממנו מיוצרים מאחזי יד
  • תצורת המאחז ונוחות האחיזה בו

לפניכם מידע כללי על כל אחד מהקריטריונים המופיעים לעיל:

סוג המדרגות – התאמה של מאחזי יד למדרגות חשוב שתעשה בראש ובראשונה בהתאם לסוג גרם המדרגות המותקן בבית או במבנה הציבורי, כאשר בין יתר סוגי המדרגות תוכלו למצוא מדרגות ספירלה, מדרגות לוליין, מדרגות בצורת ח' וכדומה. התאמה של מאחזי יד למדרגות תקן נועדה לטעמי בטיחות.

סוג המעקה – מאחזי יד למעקות יכולים להתאים למגוון רחב של סוגי מעקות המיוצרים מחומרי גלם שונים כגון: ברזל, אלומיניום, זכוכית, עץ וכדומה, כאשר הצורך הבסיסי הוא התאמה של סוג המאחז לחומר הגלם ממנו מיוצר המעקה.

חומר הגלם – כיום, תוכלו ליהנות מהיצע הולך וגדל של חומרי גלם המשמשים לייצור מאחזי יד למעקות, וביניהם: עץ, אלומיניום, פלדה, נירוסטה ועוד. בבחירת חומר הגלם חשוב להתייחס גם לעמידות המאחז לאורך זמן וגם לאופן הניקוי והתחזוקה של המאחזים.

תצורת המאחז – צורת המאחז משפיעה במידה ניכרת על נוחות האחיזה בו, ולכן, חשוב להתייחס לתצורת המאחז ולבחור בצורה המותאמת ביותר למבנה כפות הידיים של האנשים האמורים לעשות בו שימוש.

מעבר לנקודות המופיעות לעיל, חשוב להתייחס לדגמים העיצוביים של המאחזים, כאשר דגמי מאחזי יד מעוצבים למעקות יכולים להתאים גם לבתים בהם מותקנן גרם מדרגות וגם למבני ציבור.

מאחזי יד מאלומיניום, עץ או ברזל – מה עדיף?

מאחזי יד אלומיניום הפכו בשנים האחרונות לאחד מסוגי המאחזים הפופולאריים ביותר וזאת לנוכח היתרונות המאפיינים מאחזי יד המיוצרים מחומר האלומיניום, כגון: עמידות וחוזק, תחזוקה קלה, אפשרויות עיצוב ועוד. יחד עם זאת, חשוב לציין שגם מאחזי יד ברזל מגיעים כיום בדגמים עיצוביים מרשימים היכולים להתאים לכל סגנון עיצובי של מעקות וגרם מדרגות ביתי. מאחזי יד המיוצרים מעץ הם אומנם מוצר יוקרתי ויפה לעין אך חשוב לציין שהשימוש בו הולך ומצטמצם לנוכח צרכי התחזוקה שלו במקרים בהם העץ מאבד מהגוון הטבעי שלו.

לצפייה בקטלוג מאחזי יד תקניים ובטיחותיים לחצו כאן